میز قهوه یا کافی تیبل چیست؟

کافی تیبل

میز قهوه (کافی تیبل)، یکی از وسایلی است که تقریباً در هر خانه‌ای وجود دارد. زمانی که کاناپه یا مبل خریداری می‌کنید، نباید از میز آن غافل شوید. این میز نه تنها به محیط منزل جلوه زیبایی می‌دهد، بلکه کاربردهای زیادی هم دارد. این میز در واقع همان میز پذیرایی است که در مقابل یا کنار مهمان قرار می‌گیرد. در حال حاضر شاهد سبک‌های متفاوت و متنوعی از این میز در فروشگاه‌های سرویس چوب هستیم. تطابق این میز با مبل بسیار دارای اهمیت است. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این میز در اختیار شما قرار خواهیم داد، پس برای اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

ویژگی‌های میز قهوه (کافی تیبل)

تا حدودی شما را با کافی تیبل آشنا کردیم. در واقع کافی تیبل همان میز جلو مبلی یا عسلی است. این میز با توجه به سبک‌های مختلف دکوراسیون تهیه و تولید می‌شود. خرید این میز برای هر خانه ضروری است. از ویژگی‌های کافی تیبل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ارتفاع میز قهوه

یک استاندارد مشخص برای ارتفاع میز قهوه (کافی تیبل) تعیین شده است. این استاندارد باید در تمامی میزهای قهوه رعایت شود. طبق این معیار تعیین شده، ارتفاع این میز باید حدود نیم متر باشد. ارتفاع نامناسب این میز، در اولین وهله به دکوراسیون شما ضربه می‌زند. در هنگام خرید توجه داشته باشید که میز قهوه باید ارتفاعی حدود 40 الی 50 سانتی متر داشته باشد.

2. اندازه کافی تیبل

در اندازه کافی تیبل باید یک سری نکات در نظر گرفته شوند. اولین نکته این است که اندازه میز آن قدر بزرگ نباشد که راه رفت و آمد را ببندد. در حال حاضر اکثر خانه‌ها کوچک طراحی شده و برای این خانه‌های کوچک هم باید کافی تیبل‌های کوچکی وجود داشته باشند. خوشبختانه در استانداردهای تعیین شده، اندازه و متراژ خانه‌ها نیز در نظر گرفته شده است. این میز باید به اندازه یک سوم مبل شما باشد. در این شرایط فضای کافی برای رفت و آمد نیز وجود دارد.

میز عسلی یا کافی تیبل

3. ویژگی ظاهری کافی تیبل

همان طور که می‌دانید تفاوت سلیقه یک مسئله بسیار عادی است. تولیدکنندگان سرویس چوب همواره سعی داشته‌اند تا به این تفاوت سلیقه پاسخ دهند. در واقع سلیقه‌های مختلف باعث شده است تا میزهایی با ویژگی‌های ظاهری مختلف تولید شوند. رنگ، شکل و طرح این میزها متنوع است. بعضی از انواع این میز، گرد و بعضی دیگر در اشکال مختلف تولید می‌شوند. معمولاً رایج‌ترین شکل تولید شده این میز، مستطیل است.

کاربرد میز قهوه (کافی تیبل)

میز قهوه (کافی تیبل) میزی نیست که فقط برای خوردن قهوه از آن استفاده شود. در واقع این فقط یک نام‌گذاری ساده است. کاربرد این میز به قهوه خوری محدود نمی‌شود و کاربردهای دیگری نیز دارد. از این میز می‌توانید برای چیدن وسایل دکوری خود استفاده کنید. شما می‌توانید شکلات خوری، میوه خوری، کنترل تلویزیون، گلدان و هر وسیله دیگری را روی این میز قرار دهید. این میز در واقع بخشی از دکوراسیون منزل محسوب می‌شود و بهتر است با چیدن وسایل دکوری روی آن، جذابیت فضا را بیشتر کنید.

کاربرد میز قهوه (کافی تیبل)، فقط به محیط خانه محدود نمی‌شود. در بسیاری از ادارات و دفاتر از این میز استفاده می‌شود. همچنین در لابی هتل‌ها نیز شاهد این میزها هستیم. به نظر شما این میز چه کاربردهای دیگری دارد؟

جمع بندی

در این محتوا سعی کردیم شما را با میز قهوه (کافی تیبل) یا میز عسلی، آشنا کنیم. ما به ویژگی‌های این میز پرداختیم و اشاره‌ای به کاربردهای آن داشتیم. نقش مهم این میز در منزل غیر قابل انکار است و شما باید در هنگام خرید این میز به سبک دکوراسیون خود نیز توجه کنید. بهتر است مبلمان با این میز، همخوانی داشته باشند. امیدوار هستیم که توانسته باشیم، بهترین و مفیدترین اطلاعات را در مورد موضوع مذکور در اختیار شما قرار دهیم.

نظر خود را بنویسید
بالا