مبل استیل چیست؟ + ویژگی های آن

مبلمان استیل

شما تا چه حد به مبلمان منزل خود اهمیت قائل هستید؟ در عصری زندگی می‌کنیم که دکوراسیون منزل بسیار اهمیت پیدا کرده است و مبلمان یکی از اساسی ترین نیازهای خانه محسوب می‌شوند. در حال حاضر انواع مختلفی از مبلمان تولید و عرضه بازار می‌شوند و تعداد تولیدکنندگان مبل در سراسر کشور فراوان است. سلیقه هر فردی متفاوت است و با توجه به سلیقه هر فردی مبل تولید شده است. تنوع در صنعت مبلمان به قدری زیاد است که به همه سلیقه‌ها پاسخ داده میشود.
یکی از انواع مبلمان، مبل استیل است. این مبل، طرف‌داران خاص خود را دارد و بعضی از افراد در کنار مبل راحتی، یک دست هم از این نوع مبل تهیه می‌کنند. اگر به این مبلمان علاقه‌مند هستید، با ما همراه باشید تا با این نوع مبلمان بیشتر آشنا شوید.

مبل استیل چیست؟

شاید با شنیدن نام مبل استیل فکر کنید که این مبل، از جنس استیل است. در واقع منظور از مبلمان استیل، مبل سلطنتی است. این نوع مبل به مبل کلاسیک هم شبیه است؛ ولی با وجود شباهت، ساختار و ظاهر این مبلمان با یکدیگر متفاوت است.

ویژگی مبل استیل

هر مبلی ویژگی‌های خاص خود را دارد. مبل استیل نیز از این قاعده مستثنی نیست. از ویژگی‌های این مبلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. منبت کاری

منبت کاری مبلمان استیل، از ویژگی‌های مهم و معروف این مبلمان محسوب می‌شود. این منبت کاری‌ها در طول زمان دچار تغییراتی شده‌اند؛ ولی زیبایی‌شان از بین نرفته است. این منبت کاری‌ها هنر دست هستند. در واقع یکی از علت‌های گران‌تر بودن این مبلمان، منبت کاری‌های ظریف است. معمولاً نقش و نگار این منبت کاری‌ها شامل گل‌های ظریف و جذاب هستند.

2. چوب مبلمان استیل

مبل استیل از جمله مبلمان با کیفیت محسوب می‌شود. مبلمان با کیفیت، مبلمانی هستند که در درجه اول از چوب مرغوب ساخته شوند. در این مبلمان از چوب‌های مرغوبی مثل راش، گردو و چوب سفید استفاده شده است.

مبلمان استیل (سلطنتی)

3. تاج مبلمان استیل

یکی از ویژگی‌های جدانشدنی مبل استیل، تاج آن است. در واقع این مبلمان با تاج شناخته می‌شوند. گاهی تاج این مبلمان بسیار بزرگ و گاهی کوچک است. در این تاج‌ها منبت کاری‌های ظریفی وجود دارد.

4. وزن زیاد

یکی از ویژگی‌های مبل استیل سنگین بودن آن است. این مبلمان نسبت به سایر مبلمان، وزن بیشتری دارند. در واقع منبت کاری، چوب باکیفیت و مرغوب و استفاده از متریال‌هایی با حجم زیاد باعث شده تا وزن این مبلمان بیشتر باشد.

5. تشک دوبل

ویژگی دیگر مربوط به تشک مبلمان استیل و سلطنتی است. تشک مبل استیل، دوبل است و این مسئله باعث می‌شود تا این مبل عمر و دوام بیشتری داشته باشد.

6. ارتفاع و ابعاد مبل

مبل استیل از جمله مبلمان تشریفاتی محسوب می‌شوند. ارتفاع این مبلمان با سایر مبلمان متفاوت است. ابعاد این مبلمان نیز با انواع دیگر مبلمان متفاوت است. معمولاً ارتفاع و ابعاد این مبلمان بیشتر و بزرگ‌تر است.

نکات مهم در خرید مبلمان استیل

در خرید مبل استیل باید به یک سری نکات مهم در مورد ظاهر مبل توجه کنید. این نکات عبارت‌اند از:

  1. عدم وجود زدگی و خراش در منبت کاری‌های مبل
  2. سالم بودن پایه‌های مبلمان
  3. صاف و تراز بودن مبل
  4. تطابق طرح منبت کاری‌ها با یکدیگر
  5. مقاومت پارچه
  6. ضمانت پارچه
  7. دوخت مبل
  8. جیرجیرنکردن مبل هنگام نشستن
  9. جنس تشک مبل
  10. هنر دست بودن یا نبودن منبت کاری

علاوه بر نکات ظاهری، نکات دیگری نیز حائز اهمیت هستند، این نکات شامل موارد زیر است:

  1. وجود فضای کافی برای مبل
  2. همخوانی سبک دکوراسیون شما با مبلمان استیل
  3. همخوانی رنگ پارچه و چوب مبلمان با سایر وسایل
  4. بودجه شما

جمع بندی

در این محتوا سعی کردیم شما را با مبل استیل آشنا کرده و به ویژگی‌های اصلی آن اشاره کنیم. در هنگام خرید این نوع مبلمان باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. ما تا جایی که امکان داشت سعی کردیم به این نکات نیز بپردازیم. مبلمان استیل از جمله مبلمان تجملاتی محسوب می‌شوند و برای خانه‌های بزرگ بسیار مناسب هستند. شاید کمی حمل این مبلمان به علت سنگین بودن و وزن زیاد آن سخت باشد؛ ولی با دیدن جذابیت این مبلمان می‌توان از این مسائل چشم پوشی کرد. امیدواریم توانسته باشیم بهترین و مفیدترین اطلاعات را در خصوص مبلمان استیل در اختیار شما قرار دهیم.

نظر خود را بنویسید
بالا